راهنمای جامع اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند

اتصال گوشی همراه به تلویزیون مزایای بسیار زیادی دارد؛ برای مثال با اتصال گوشی‌های هوشمند به تلویزیون می‌توانید تصاویر و محتوای داخل گوشی خود را با تصویر بزرگتری ببینید. بسیای از افراد برای تماشای ویدیو و فیلم‌های گوشی خود، آن را به تلویزیون متصل می‌کنند تا بتوانند تصویر با کیفیت‌تر و بزرگتری را مشاهده کنند. اما سوال این جا است که با چه روش‌هایی می‌توانیم گوشی موبایل را به تلویزیون متصل کنیم؟ در این مطلب می‌خواهیم راجع به نحوه اتصال گوشی‌های شیائومی به تلویزیون هوشمند صحبت کنیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه اتصال گوشی‌های شیائومی به تلویزیون هوشمند

اگر از گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های شیائومی استفاده کرده باشید، قطعا متوجه کیفیت لوازم آن شده اید. شیائومی جزو برندهایی است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است و دلیل آن تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در گوشی‌ها و دیگر لوازم آن می‌باشد. این گوشی‌ها با روش‌های متعددی می‌توانند به دیگر دستگاه‌ها متصل شوند تا بتوانند کارایی خود را افزایش دهند. برای این نوع اتصال از روش‌های مختلفی استفاده می‌شوند که در ادامه بهترین روش‌های آن را برای شما شرح می‌دهیم.

banner blog 013

روش‌های اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند

به طور کلی اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون از طریق سیم و کابل و یا به صورت وایرلس صورت می‌گیرد که هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. برای مثال اتصال از طریق سیم، فاصله گوشی و تلویزیون را محدود می‌کند و در روش وایرلس به دستگاه‌های پیشرفته نیاز دارید.

اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون از طریق کابل

در این روش به یک کابل HDMI احتیاج دارید که این کابل باید با توجه به پورت USB گوشی هوشمند انتخاب شود. از طرفی تلویزیون شما باید دارای پورت HDMI باشد تا بتواند به کابل متصل شود. با استفاده از این کابل گوشی شما به تلویزیون متصل می‌شود و شما می‌توانید به راحتی محتوا و ویدیوهای داخل گوشی خود را بر روی صفحه تلویزیون ببینید. البته در نظر داشته باشید که این اتصال تنها با تلویزیون‌های اسمارت صورت می‌گیرد.

حتماً بخوانید:  اتصال ساعت شیائومی به تلفن همراه

اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون از طریق اتصال وایرلس

اتصال وایرلس گوشی شیائومی به تلویزیون از بهترین روش‌های اتصال است که همان طور که در قسمت بالا گفته شد، در این روش محدودیت فاصله بین گوشی و تلویزیون وجود ندارد و نسبت به روش قبلی بسیار راحت‌تر می‌باشد. در گوشی‌های شیائومی قابلیتی به اسم Wireless display وجود دارد که از طریق آن به راحتی می‌توان به تلویزیون متصل شد. این اتصال به چند نحو مختلف صورت می‌گیرد که در قسمت زیر آن‌ها را برای شما شرح داده ایم.
چگونه از قابلیت Wireless display در گوشی شیائومی استفاده کنیم؟

برای این اتصال باید گوشی شیائومی و تلویزیون شما هر دو اسمارت باشند و هر دو به یک شبکه وای فای یکسان متصل شوند. در این حالت وارد تنظیمات گوشی شیائومی می‌شود و از قسمت More وارد Wireless display می‌شوید و آن را به حالت on در می‌آورید. بعد از آن باید نام تلویزیون خود را از بین دستگاه‌هایی که در فهرست آن نام برده شده اند، انتخاب کنید. این روش راحت‌ترین روش اتصال وایرلس است که اکثر افراد از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند محتوای تصویری و ویدیویی خود را بر روی صفحه نمایش تلویزیون بیاورند.

حتماً بخوانید:  گلس ساعت هوشمند چه کارایی دارد؟

معایب اتصال وایرلس گوشی شیائومی به تلویزیون

با توجه به نکات گفته شده در بالا، این نوع اتصال از مزایای بسیاری برخوردار است و می‌توان به راحتی از این روش برای نمایش محتویات داخل گوشی در صفحه تلویزیون استفاده کرد. اما تمامی این روش‌ها در کنار مزایایی که دارند، دارای معایبی نیز هستند. یکی از این معایب این است که برای این نوع اتصال به تلویزیون و گوشی اسمارت نیاز است که به این مورد در قسمت بالا اشاره شد. مسئله‌ی دیگر این است که برای این روش نیاز به شبکه وای فای بسیار قوی نیاز است؛ زیرا در صورت قطع شدن و یا حتی کند بودن این شبکه، تصویر شما از روی تلویزیون قطع می‌شود. نکته‌ی دیگر در میزان فاصله‌ی گوشی و تلویزیون است. در واقع درست که شما برای این نوع اتصال به کابل و یا سیم نیاز ندارید، اما اگر فاصله‌ی بین گوشی و تلویزیون بیش از یک حد مشخصی شود، این اتصال قطع خواهد شد و گوشی شما باید در فاصله‌ی نزدیکی نسبت به گوشی باشد.

اتصال وایرلس گوشی هوشمند به تلویزیون از طریق میراکست

یکی دیگر از روش‌های اتصال وایرلس، استفاده از قابلیت میراکست می‌باشد. در واقع برای این نوع اتصال باید تلویزیون و گوشی شیائومی از میراکست پشتیبانی کنند و یا این که از دانگل میراکست استفاده کنید تا بتوانید محتوای گوشی را بر روی تلویزیون آینه کنید. تمامی گوشی‌های نسل جدید شیائومی دارای قابلیت میراکست هستند و برای این اتصال نیز به یک شبکه وای مشترک احتیاج دارید. نحوه اتصال از طریق میراکست به این صورت است که باید بلوتوث خود را روشن کنید و بعد از آن قسمت اسکرین کست را در گوشی خود فعال کنید و نام تلویزیون خود را در فهرست دستگاه‌های موجود آن پیدا کنید و روی آن زنید تا دستگاه تلویزیون انتخاب شود.

حتماً بخوانید:  اتصال ساعت شیائومی به تلفن همراه

دیگر روش‌های اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

برای این نوع اتصال روش‌های مختلفی وجود دارد که چند مورد آن در قسمت‌های بالا ذکر شد. اما به غیر از روش ها، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند استفاده از اپلیکشین‌ها و نرم افزارها بهره‌مند شوید. در این خصوص اپ‌های مختلفی ساخته شده‌اند که معروف‌ترین آن‌ها Screen Stream Mirroring می‌باشد. همچنین نرم‌افزارهایی که برای این اتصال به وجود آمده‌اند شامل Native smartphone solutions، Microsoft Remote و Remote Desktop می‌شوند.

مزایای اتصال گوشی‌های شیائومی به تلویزیون

در قسمت بالا اشاره کردیم که با این اتصال می‌توانید با این اتصال محتوای درون گوشی خود مانند فیلم و عکس را در تلویزیون ببینید و حتی بازی‌های موجود در گوشی خود را در تلویزیون کنید. با این کار چشم شما کمتر آسیب می‌بیند و احتمال ضعیف شدن آن تا حد زیادی پایین می‌آید و علاوه بر آن داشتن تصویر بزرگ‌تر راحت‌تر است و باعث می‌شود لذت بیشتری از فیلم و بازی خود ببرید.

کلام آخر در رابطه با وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند

در این مطلب راجع به نحوه اتصال گوشی‌های شیائومی به تلویزیون هوشمند صحبت کردیم و به شما گفتیم که این اتصال چه مزایا و معایبی دارد. همچنین روش‌های مختلف این اتصال برای شما شرح داده شد و توانستید تفاوت این روش‌ها با یکدیگر را کاملا متوجه شوید.

در فروشگاه شیائومی تهران میتوان انواع تلوزیون‌های این برند را مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *